Start et nytt emne
Solved

Raw PRO 6000 obalans??

Hej! Jag har precis bytt sockel på motorenheten och nya knivar i kannan. Jag har köpt min mixer på Sydhandel och har haft den i ca 1 1/2 år. Jättenöjd med den. Men efter bytet av sockel så kan jag inte mixa alls för hela maskinen vibrerar obalanserat och rör sig över bänken. Kan knappt köra på lägsta hastighet. Det måste vara något mer problem än bara sockeln. Någon skruv som lossnat till motorn??

Hei. Det høres veldig ut som om at sockelen ikke sitter ordentlig nedpå. Prøv å bank den ned med en hammer/gummihammer. 

Ok! Jag ska prova det när jag kommer hem på torsdag kväll! Jag återkommer när jag provat! Tack för hjälpen! Mvh Magdalena
Hej igen! Det går inte att sätta sockeln längre ner. Jag har mätt måttet invändigt och den sitter så långt ner som den kan. Jag kan inte ens köra maskinen på läge två då den vibrerar massor och står inte still på bänken. Det måste vara något annat fel. Kan ni titta på den/lämnar man in den någonstans eller hur gör man? Jag saknar att inte kunna använda min mixer, den va sjukt bra...
Hej igen! Se mitt tidigare meddelande. Jag kan fortfarande tyvärr inte använda min mixer. Vet inte riktigt vad det är som gör att det blir så stora vibrationer. Motorn kanske har lossnat nånstans? Nån skruv? Sockeln, är den olika till olika maskiner? Tyckte att den såg lite annorlunda ut än den förra. Mvh Magdalena
Hur gör jag för att reklamera motorenheten? Jag skulle vilja göra det omgående. Mvh Magdalena
Logg inn eller Registrér publiser en kommentar